demo-attachment-409-two-co-workers-working-together-PPVW2LA

Voordelen long tail zoekwoorden

Wat zijn longtail zoekwoorden?
Longtail zoekwoorden zijn eigenlijk uitgebreide varianten van een bepaald woord.
Je zoekt bijvoorbeeld niet op T-shirt maar op wit T-shirt.
Of je zoekt i.p.v. appartement op 4 kamer appartement.
Deze woorden worden door de concurrentie weinig gebruikt maar toch kun je hier meer verkopen uit halen.
Sterker nog deze zoekwoorden hebben vaak meer conversies.
Dat komt omdat de grote maatschappijen zich richten op het woord T-shirt bijvoorbeeld.
Daardoor stijgen de advertentiekosten op dat woord en is de concurrentie moordend.

Waar bestaan long tail zoekwoorden uit?
Het zijn 3 of meer woorden die jouw product kenmerken.
Vaak zijn het woorden die jouw product verduidelijken.
Zo vind je de klanten die bijvoorbeeld opzoek zijn naar een specifiek item.
Neem een rode lange broek of een blauw lange trui.
Maar natuurlijk kun je dit ook prima toepassen op een lange zonnige vakantie i.p.v. zonvakantie.

Waarom hiervoor kiezen?
64 % van het zoekverkeer zoekt op zogenaamde long tail zoekwoorden.
De conversie ratio is zelfs hoger bij deze zoekwoorden.
Vaak zijn ze relatief goedkoper en kun je dus meerdere zoekwoorden gebruiken.
Op keywordtool.io kun je bijvoorbeeld de vragen uitzoeken die bij jouw product passen.
Met deze informatie weet je dus welke lange zoekwoorden je moet gebruiken.

Onderzoek naar long tail zoekwoorden
Recent is er een onderzoek gedaan op 24 miljoen long tail zoekwoorden.
Hieruit bleek dat 64% van de mensen deze in de zoekmachines intypt.
We hebben het dan niet alleen over Google maar ook bijvoorbeeld Bing.
Ook is uit dit onderzoek gekomen dat je wel een beperking moet stellen bij max 4 woorden.
Vanaf 5-7 woorden daalt het aantal zoekopdrachten en bij 10 woorden is dit zelfs bijna nihil.

Wij kunnen jou hier totaal in ontzorgen bijvoorbeeld met Content marketing.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*